środa, 8 października 2014

RISOTTO Z DYNIĄ, BOCZKIEM I SZAŁWIĄ.

Dynia już na stałe zagościła u mnie w kuchni. Śledzący mnie na Facebooku wiedzą że przerabiam ją na puree dyniowe z którego będę mogła korzystać całą zimę. Ale oprócz zamykania jej w słoikach staram się ją dorzucać gdzie się da. W końcu natura była dla nas łaskawa w tym roku i obdarzyła wielkim i różnorodnym zapasem dyń. Tym razem zrobiłam z z jej dodatkiem pyszne risotto, ale jeśli akurat nie macie na nie teraz ochoty to zapraszam do PANNY MALWINYLEJDIGINBARTOLDZIKAMARTYNOSI i MIRABELKI którzy w ramach wspólnego gotowania przygotowalnia dania z jej dodatkiem.


RISOTTO Z DYNIĄ, BOCZKIEM I SZAŁWIĄ
2 porcje

100 g boczku wędzonego
1/2 cebuli
1 łyżka masła
300 g dyni
180 g ryżu do risotto
1/2 szklanki białego wytrawnego wina
około 7 listków szałwii
100 g parmezanu
1 litr bulionu

Bulion umieścić na małym ogniu aby cały czas był gorący. Boczek pokroić w drobną kostkę i wrzucić na gorącą patelnię. Chwilę smażyć aby boczek się zarumienił po czym wyjąć go z patelni zostawiając wytopiony tłuszcz. Na patelnię dorzucić łyżkę masła oraz pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Gdy ta się zeszklić na patelni umieścić także ryż do risotto i wszystko razem prażyć kilka minut na koniec zalewając winem. Gdy ryż wchłonie wino zacząć dolewać do niego gorący bulion. Do gotującego się ryżu dorzucić także dynię pokrojoną w kostkę oraz pokrojoną szałwię. Bulion dolewać po chochli i gdy całość się wchłonie czynność dolewania powtarzać. Zajmie to około 20 minut aż ryż zrobi się odpowiednio miękki. Następnie do risotta dorzucić starty parmezan i dokładnie wymieszać. Risotto podawać ciepłe.
SMACZNEGO!!!







7 komentarzy:

  1. Mmm, takie risotto to musi być niebo w buzi :)
    Myślę, że idealnie się nada na mój risottowy debiut :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham risotto...
    A takie dyniowe placze sie za mna juz chyba ze dwa lata...
    Widze, ze warto dac mu szanse!
    ;)
    Dziekuje za wspolne dyniowanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś risotto z dynią i bardzo mi smakowało, a myślę że z boczkiem smakowało by również mojemy facetowi;) Co do szałwi natomiast jakoś nie mam przekonania, nie bardzo leży mi jej zapach :(

    OdpowiedzUsuń
  4. boskie smaki! muszę tylko poczekać na kolejną dynię, bo aktualna przerobiła się cała na puree ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha, dynia, boczek i szałwia to idealne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne. Robiłem z dynią i szałwia, teraz muszę pamiętać o dosmaczeniu go boczusiem..

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wszystko, co jest w tym daniu, więc nic tylko robić i się zajadać; ))

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP