sobota, 18 października 2014

MIGDAŁOWE CLAFOUTIS ZE ŚLIWKAMI.

Nim się obejrzałam i zrobiła się połowa października a u mnie w kuchni zaczęła królować na dobre dynia. Na dysku jednak znalazłam zapomniane zdjęcia tego clafoutis które było tak pyszne że szkoda by się było z Wami nim nie podzielić. Więc dzielę bo śliwki jeszcze są.


MIGDAŁOWE CLAFOUTIS ZE ŚLIWKAMI
forma o średnicy 25 cm

300 ml mleka
110 ml śmietanki kremówki 30%
3 jajka
80 g brązowego cukru
140 g mąki pszennej typ 550
80 g zmielonych migdałów
1/2  łyżeczki cynamonu
około 10 śliwek
masło do wysmarowania formy
cukier brązowy do posypania wierzchu
płatki migdałowe do posypania wierzchu

Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. Śliwki umyć i wydrylować. Wszystkie składniki zmiksować i wylać do naczynia do zapiekania uprzednio wysmarowanego masłem. Na górze ułożyć wydrylowane śliwki środkiem ku górze. Wierzch posypać brązowym cukrem oraz płatkami migdałowymi. Piec około 50 minut. Podawać lekko ciepłe i posypane cukrem pudrem. 
SMACZNEGO!!!




3 komentarze:

  1. wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam w tym roku clafoutis z wiśniami i zachwyciłam się jego smakiem. Ze śliwkami musi smakować świetnie, szczególnie w takiej wersji migdałowej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wygląda niesamowicie kusząco :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP