poniedziałek, 12 listopada 2012

SERNIK Z KAJMAKIEM.

Tak jestem SERNIKOŻERCĄ, przyznaje się bez bicia. Uwielbiam zarówno piec i konsumować. Sernik z kajmakiem produkowałam pierwszy, ale na pewno nie ostatni raz. Pyszny, kremowy z masą kajmakową w środku jak i na wierzchu, a to wszystko pod warstwą chrupiących migdałów. I chyba nie tylko mi smakował, bo wszystko zjedzone i nie został nawet kawałeczek.


SERNIK Z KAJMAKIEM
(przepis zaczerpnięty z WHITE PLATE,
pozmieniałam proporcje troszkę)

tortownica o średnicy 25 cm

SPÓD:
70 g orzeszków ziemnych, solonych
125 g ciastek pełnoziarnistych
60 g roztopionego masła
1 łyżka cukru

MASA SERNIKOWA:
230 g masy krówkowej/kajmakowej
50 g masła
100 g cukru
3 jajka 
700 g sera na serniki
1 łyżka mąki pszennej
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (można zamienić na
cukier waniliowy, najlepiej na cukier z prawdziwą wanilią)

POLEWA
170 g masy kajmakowej
3 łyżki mleka
płatki migdałowe

Piekarnik nagrzać na 190 stopni C. Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. 
Składniki spodu rozdrobnić, ja użyłam malaksera. Ciastka oraz orzechy rozdrobnić, a następnie połączyć z cukrem oraz roztopionym masłem. Całość wyłożyć na spód tortownicy i umieścić w piekarniku na 10 minut.
W międzyczasie zająć się masą sernikową. Utrzeć razem masło z cukrem i wanilią, następnie dodać kajmak i całość dalej ucierać, aż masa będzie gładka. Dodawać pojedynczo jajka oraz po trochu ser, a na końcu mąkę pszenną. Wszystko dokładnie zmiksować.
Gdy masa będzie gotowa, wylać ją na podpieczony spód i wstawić do piekarnika, jednocześnie zmniejszając temperaturę do 180 stopni C. Piec około 50 minut, uważając aby góra za bardzo się nie zrumieniła.
Sernik studzić w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach.
Gdy ostygnie wylać na górę polewę z podgrzanego kajmaku i mleka, wierzch posypać podprażonymi na patelni płatkami migdałowymi.
SMACZNEGO!!!




28 komentarzy:

  1. też się zaliczam do sernikożerców, Twój serniczek wygląda przepysznie, kajmak i migdały, super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam :) Sernik przepiekny. A te biale dechy rownie piekne :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dziękuje, właśnie ostatnio postarzałam:)

      Usuń
    2. Ja tez sie wzielam za postarzanie :) Zobaczymy, co z tego mi wyjdzie :))

      Usuń
    3. to pokazuj koniecznie, ja użyłam wosku do drewna i farby akrylowej:)))

      Usuń
  3. Zdecydowanie mój ulubiony sernik :) Zrobiłam go ostatnio z orzechową masą krówkową, jest chyba jeszcze lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. musi być obłędnie słodki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kajmak powiadasz.. lubię kajmak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jaki wyborny ! poczęstuj kawałeczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny! :-) Ja też jestem sernikożercą! :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiam się czy bardziej lubię piec czy jeść. Ale chyba to pierwsze. Twój śliczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno pieczenie lepsze dla figury niż jedzenie:)))

      Usuń
  9. Wspaniały sernik , kajmak i migdały to świetne połączenie. Zdjęcia jak zwykle pięknie i smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten sam sernik czeka u mnie w kolejce do publikacji :) tak, też jestem SERNIKOŻERCĄ :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ser, kajmak i migdały? Tak, jestem zdecydowana zjeść przynajmniej 2 kawałki!

    OdpowiedzUsuń
  12. oj to musi być absolutnie przepyszne!Dziękujemy za kolejne piękne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia a sernik na pewno palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trafilam tu wlasnie przez foodgawker:) Piekne, bezpretensjonalne zdjecia, sernik wyglada oblednie... Breath of fresh air, nie wiem dlaczego wczesniej nie wpadlam na Twoj blog!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje, bardzo mi miło, aż się chce robić więcej dzięki temu:)))pozdrawiam:)))

      Usuń
  15. Sernik i karmel - czy może być coś lepszego? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda pięknie! życzę Wam zdrowych, spokojnych Świąt i do szybkiego kolejnego spotkania:))

    OdpowiedzUsuń
  17. upieklam wczoraj. Nie jest slodki - jest bardzo kremowy.
    Pyszny...
    Pieklam troche dluzej niz podano ale to zawsze pozstaje w kwestii piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP